Sunday, May 31, 2015

Bestfriends

Assalammualaikum.


Semangat hari-hari update blog. Kita tengok nanti lagi dua tiga hari terus sepi. krik krik je blog ni. huhahaha Topik kita hari ini ialah bestfriends. Korang ada bestfriends, mesti lah ada kan,  bestfriends dari zaman sekolah tadika, rendah, menengah, uni, esok-esok kerja ada bestfriends lagi. Macam aku ni bestfriends berganti-ganti sejak sekolah tadika. Kalau berganti tapi rapat sampai sekarang kira bagus lah jugak, ni idok ye, terus lost contact, tak tahu lah mengapa, mungkin sebab tahap kematangan belum ada sangat masa itu. muhehe zaman tadika bestfriends dengan si A, zaman sekolah rendah, menengah bestfriends dengan si B, macam tu lah. Tapi alhamdulilah sejak sekolah menengah aku keep intouch lagi dengan bestfriends yang dedulu tu. Cuma ada yang dah tak rapat mana.

Tapi walau kita ada beribu bestfriends mesti ada sorang, dua, atau tiga yang betul-betul soulmate kan. Yang maknanya kita memang cari masa kita susah ke senang ke. Kann. Macam aku dulu masa form 1 aku kenal dengan anis, alhamdulilah sampai sekarang aku masih kawan dengan dia, memang apa-apa jadi kat aku dia manusia tahu dulu, semua rahsia aku ad dalam kocek wey. Haha aku tak nak kenalkan bakal laki aku kat dia, macam bahaya je. huhahaha Lepas tu aku masuk form 6, sebab mulut anis yang pot pet maka tertubuhlah geng slot yang ada enam orang yang sangat keep in touch sampai sekarang, siap ada group whatsapp. haha dalam group tu ada ika. Antara enam tu aku memang betul rapat dengan ika and anis. 

Everything happens antara diorang aku tahu. Diorang ada masalah cari aku, bila tak ada masalah diam je semua. muhahhaha tak lah aku tipu. Aku sangat happy bila kawan-kawan aku ada masalah and she come to me to share everythings, itu maksudnya aku kawan yang baik kan, yang pandai jadi pendengar setia kan. Ya allah muntah hijau karat kuning coklat. Oh sorang lagi kawan baik aku yang baik dan tahu semua pasal aku adalah mak jah, tapi since mak jah dah kahwin, masa untuk bersama-sama, sama ada wassap atau segala macam adalah tersangat terhad.

geng slot, masa ni aku kurus lagi.

Bila sampai kat um ni yang ada dengan aku since dari first year sampai sekarang adalah niesa. Minah ni walaupun kekadang like amende pompuan ni, tapi aku masih nak kawan dengan dia. Muhehehe Setiap masa berwassap like ' ko buat apa wey', 'lapar jom makan pecal', 'wey semalam aku mimpi hantu naik basikal macam tahun 90an tu'. walaupun selalu gaduh jugak, tapi lepas tu gelak. And now kite orang share partners untuk bisnes beauty produk, boleh usha ig kite orang orkeds_shop. Boleh ikutkan 24/7 aku memang dengan dia ni. Entah dia tak jemu tengok aku ke. Selain diorang adalah sembilan orang manusia yang sama course dengan aku yang selalu ada masa susah ke senang ke, tak rapat mana masa first and second year, tapi menjadi sangat rapat masa third year ni. wuuuuu. Sampai satu tahap aku jadi pening sebab aku fikir nanti kahwin bridesmaid aku ramai, sampai nak dekat 20 orang, sampai terfikir ada ke orang lain bridesmaid ramai macam ni. Like amende kau ni, calon pun belum ada kau pikir bridesmaid dah ? 

nisa the cutie pie. errrrrr.

sebahagian dari the 9 bestfriends 

Hidup dekat um buat aku betul-betul kenal yang mana kawan yang mana bukan. Sometimes ada yang rapat tiba-tiba boleh switch perangai jadi macam tak kenal bila dengan orang lain. Tiba-tiba jadi tak kenal aku bila dengan kaum dia, apalah nasib, siapalah aku nak judge manusia lain. Jadinya aku redha je, sebab life to short untuk ada musuh ke apa. Bila diorang baik aku pun baik, bila sampai sawan tetiba tak kenal, aku pun ikut lah jadi tak kenal. Senang tak susah. Muhehehe. Aku suka kenal dengan ramai orang. Mungkin orang cakap buat apa ramai kawan, tapi ada yang tak boleh pakai. Betul lah tu, cuma aku tak kisah mana bila kena yang tak boleh pakai. Kalau dah tahap nyampah sangat kita let it go je sudahlah. hehehe. Dengan blog pun best, aku kenal dengan macam-macam orang since aku blogging tahun 2010 dulu.

Andddd aku nak sangat ada bestfriends partyy macam bawah ni. nanti birthdayy aku buat lahhhhh. !!! ( tak perlu tanda seruan bagai, bebudak ni tak baca pun )




Sebenarnya semua entry-entry ni keluar sebab aku penat buat thesis, dan memikirkan kesedihan atau kegembiraan sebenarnya untuk kuliah yang berbaki lagi satu minggu ni. Kuliah terakhir as degree student. Doakan aku lulus cemerlang okey. Sep sikit.  Sambung taip tesis balik.


Terima Kasih Sudi Baca.


p/s : ingat sabun nurraysa tu tak ? boleh refer entry INI . Sabun tu tengah promosi gila hot, hanya RM26 sekotak dari harga asal RM70. Nanti aku up entry ok. Siapa-siapa yang terliur nak beli whatsapp ya +6017-749503.

11 comments:

  1. bestnya ada besties.. gua.. gua tak pernah ada, guhuhuhu. dulu gua sangkakan ada tp ternyata tak ada.. hm. nvm :)

    ReplyDelete
  2. akak cantiklah! nampak natural je :) ye, didoakan supaya akak lulus dgn cemerlang insyaAllah amin :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. wey, ! hahaha awat puji nih. malu lah.. *penampo sekali. mekasih Alhamdulilah, cantik tu Allah bagi, semua pun cantik. Terima kasih doanya :)

      Delete
  3. haha. Fara sama macam Zyra Roxx ni. Takde bestfriend sampai sekarang. :) tapi kawan2 tu ramai la. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. takpe. mungkin rezeki farah kot lain. Rezeki syira ramai bestfriends.. heee

      Delete
  4. Goo luck dear!



    Singgah Blogwalking....:)

    jemput baca entri tentang masalah "wanita"
    http://blogmummyrifqiy.blogspot.com/2015/06/hilangkan-keputihan-dengan-alfalfa.html

    ReplyDelete
  5. Cikna pun teringin bridesmaid ramai2, nk wat friend party tp xtau la t'capai ke x...

    ReplyDelete
  6. btol... dalam byk2 yg kita pnaggil bff tu, mesti ada sorang dua yg bebetol soulmate ;)

    ReplyDelete