Tuesday, January 6, 2015

Elak Berkahwin Dengan Awek Kaki Melancong ?

Assalammualaikum, Hai.


Tak di kat facebook aku viral benda ni, dua tiga orang kawan aku yang kaki travel dok repost benda ni dengan nada tak puas hati. Aku pun buka lah apa benda yang di share tu jadi jumpa lah artikel dekat blog medialah.com, korang boleh baca dekat SINI (KLIK). Dah baca ? huhahahaha aku gelak je baca tu. Satu point pun aku tak setuju. haha ! apa mengarut je pendapat gitu. Tapi dia pun copy dari blog lain tu, ad kredit kan kat bawah tu. Aku memang kaki travel dan sukaaa sangat travel, walaupun sekarang terbatas sikit nak travel mana-mana. Tapi  dalam hotak aku dah plan macam-macam tempat nak travel ni. Tapi dalam hotak aku ni pun tak terfikir satu benda pun yang dia tulis tu. Memang lawak lah. hahaha. 




Point first tak jaga penampilan, yang tak kaki travel pun ada je gitu aku tengok. Aku dalam hotak nak merancang nanti dah kahwin nak beli baju baru, walaupun duduk rumah, nak nampak cantik depan suami aku. huahaha berangan tu penting uolss. Kaki travel tak jaga muka, helloo kalau dah nama perempuan cantik tu no 1 okeh ! kalau nak lagi cantik pakai Nurraysa Soup ( sempat je kan. Muah! ) Perempuan yang pakai baju kelawar 24 jam kat rumah tu cuba tengok muka dia tepek apa ? bedak sejuk kan. Function bedak sejuk tu bukan untuk cantik ke. haha aku setuju lah jugak, ada yang 24 jam baju kelawar je, tapi sekarang tak ramai macam tu kot. huahaha lawak sangat i rasa.

Ada banyak point dia tulis, tapi aku suka dengan point 'egonya melangit' bergantung dekat orang tu lah, bukan kaki travel je macam tu. Yang tak kaki travel pun ada macam tu. 'Jika dia boleh pulang ke Malaysia setelah hilang passportnya di Poland, apa sangatlah menyelesaikan isu rumah tangga di taman Tun'  Rare betul perumpaan kau ye bang, haha

Segalanya bergantung pada wanita tu lah, bukan sebab dia kaki travel ke apa aku rasa, maybe 50% tu ada lah betul kot. Tapi kalau aku memang takkklah setuju macam tu. Bukan kaki travek ni hotak dia luas sikit ke cara berfikir ?, biasanya lah. Kalau dalam islam travel sunnah jugak, tengok hidup orang Islam lain dekat negara lain, kan best tu. Silaturohimmm. Haha tak pelah pendapat dia. 

Kaki travel jangan sentap sangat baca, nanti muka berkedut. haha. Esok aku ada paper, tapi sempat je blog kan nanti lupa. Kan azam tahun baru nak update blog selalu. haha. Setuju ke tak setuju komen tau, bye korang !



IKLAN

Sabun Nurraysa Soup ada diskaun sekarang. Kalau nak order boleh pm aku kat fb ya,

https://www.facebook.com/sharifah.syahirahii.9 (KLIK)


12 comments:

  1. saya ni ada pasang cita-cita utk menjadi kaki travel.. hhihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe travel memang best. Walau travel dalam negeri je pun memang best.

      Delete
  2. Dulu hakak separa kaki travel. Tapi skrg xdahhh.ku pendam jua niat nak travel.keja xdpt cuti lagsung. Sian hakak

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah kerja memang susah nak travel kan hakak. tu sebab tengah dok ligat merancang nak bisnes sendiri tapi tk tau bisnes apa. huahaha

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
  3. okey, gua tersedak baca entri kaki travel tersebut. gua pun suka travel (walaupun takle sampai ke overseas) tp tau dak gua perabihkan masa selama 5 hari utk pilih pakaian sahaja! (lg nk ckp tak jaga penampilan) tu belum masuk toiletries etc (walaupun gua rock, comel tu kena menten bang, huaha)

    ego? tak setia? ramai kwn lelaki?

    ni cerita fasal awek kaki travel ke fasal GRO? zzzzzhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha baru kau tahu kenss. mari kita bangkit buktikan ini tidak betul. bangkittt!!! LOL

      Delete
  4. Pergh sentaplah jugak. Tapi bila dah kahwin kena pandai2 fikir, kita bukan hidup seorang lagi, dah berdua. Ni yang kena buktikan artikel ni tak betul bila i kahwin nanti. Haha

    ReplyDelete
  5. Hahahaha. sengal gila entri tuu. ai is nak kawen dengan kaki travel so nanti boleh travel sama sama. ehhhhh. berangan kemain kann :D

    ReplyDelete
  6. Both me n husband kaki travel..so every year we plan a trip together..tp sy pulak mesti ada trip ngn kengkawan jg..jd travel back to back..lpas ngn kengkawan, pi sambung travel ngn husband plak..husband ok jerr..yg penting jaga diri coz dia tahu even sblm sy kawin pn memang sy mesti ada trip ngn kengkwn pi overseas..kalau sesiapa yg kaki travel,paling sesuai cari pasangan yg mempunyai minat yg sama..bkn apa, klau dia x pernah tengok negara org, nanti dia pkir yg mcm2 plak..coz trust is very important in a marriage..just my two cents =)

    ReplyDelete